att se tecken på våren.

Nu märks det för varje dag som går att det händer grejer i trädgården. Vårens budbärare har till största del anlänt och det sticker upp små glädjespridare här och där. 
 
 
 
Mina älskade pioner som fick en tuff start förra året och i en av alla oväder knäcktes så pass att dom faktiskt aldrig blommade, har till min stora lycka visat små näbbar. I år satsar vi på ordentliga pionstöd (mannen har fått klara besked om hur dessa ska se ut), de ska få ny jord och framförallt flyttas upp. Jag tror att framförallt den ena hamnade för långt ner i jorden och då blommar dom inte. Ska också införskaffa två till av varje sort, jag älskar verkligen pioner och tycker inte att man kan ha för många.
 
 
Tittar man riktigt noga på bilden till höger så sticker det upp tulpannäbbar lite varstans. Jag tror att jag satte lökarna lite för utspritt i rabatten, får se hur det ser ut när dom blommar sen, men med största sannolikhet kommer jag flytta om alla. Det är inte alls ovanligt när det gäller mej, jag är något av en perfektionist har jag fått höra. Oftast har jag en väldigt klar bild av hur slutresultatet ska se ut och då ser jag till att det blir så, även om det blir lite tokigt ibland.
 
 
Vitlökarna som jag satte i höstas har alla börjat skjuta upp. Jag har tre sorter i pallkragar, dom verkar trivas riktigt bra. Hoppas på några vitlökskransar till hösten sedan.
 
Ja det var lite kort om dom första vårtecknen i vår trädgård. Idag har jag försått bland annat majs och dahlior, myllat ner benmjöl runt alla lökar och rensat alla rabatter och tagit bort granriset som täckt rosorna, dom var så vissna nu och regnet var påväg ikväll så jag tror det var lika bra. En ny ros har jag lovat mej själv i år, har trånat efter den i ett år nu. Vilken det är får ni se i sommar. Hoppas våren är i antågande hos er också, man blir ju så glad!