att ta kväll tidigt.

Jag har krupit upp i sängen för att ta tidig kväll. Kroppen säger verkligen ifrån idag, halsen och huvudet framförallt. Det är som en tjock dimma innanför pannan och näsan snyftar lite då och då. En klassisk förkylning som alla verkar dras med för tillfället. Dessutom fick jag en timmes massage för ryggen och nacken som strular, det satte verkligen igång blodflödet och diverse andra kanaler.
 
 
Idag hämtade jag några kartonger med sängkläder och mattor och andra textilier som stått hos mamma, samt lite nytt som jag klickade hem i vintras och som ska få bona om sovrummet ordentligt så fort det har tvättats. Så imorgon blir det tvättdag och förhoppningsvis uppehållsväder så att lakanen kan torka ute, det är ju en härlig känsla när det både är nytvättat och luktar vind och gräs och solsken. Men tills dess tar jag tidig kväll och bäddar ner mej ordentligt, förhoppningsvis något piggare.