att invänta stormen.

Blåser det hos er med?
Vinden ökade helt plötsligt i styrka under förmiddagen och riktigt slet i kläderna och var allt annat än behaglig. Den har fortfarande inte avtagit och västkusten ska tydligen ha en riktig storm på gång så det är väl ytterfläktarna som blåser här.
 
 
Hur som helst så har vi fortsatt i trädgården idag. Mannen grävde upp potatislandet med den mest skräckinjagande jordfräs jag någonsin skådat. Under tiden fyllde jag upp jord i dom pallkragar som var tomma och om vädret tillåter så ska jag så i dom imorgon. Vi hämtade lite hästskit och grundgödslade med så jag hoppas det växer som aldrig förr. 
 
 
I år testar vi en ny potatis som jag spånat efter ett tag, den blev Årets Potatis i år och heter Princess. Sammanlagt 6 kilo sättpotatis av den sorten och så fick vi 1 kilo Maria av en vän. Utöver det funderar jag på en god mandelpotatis, jag har en rad till i landet som kan utnyttjas. Sedan har vi nog potatis så det räcker och blir över i år.
 
 
Vi utplanterade hallonen och björnbärsbusken idag, det var ju mulet imorse så jag tänkte att det var perfekt väder. Men efter att vi satt ner dom i jorden så kom blåsten och började rycka ordentligt i dom små plantorna. Några kvistar har strukit med men jag trädde en plastpåse över så jag hoppas att något överlever till morgondagen. Det vore gott att kunna plocka sina favoritbär i trädgården istället för kyldisken i affären.
 
 
På eftermiddagen sprack himlen upp lite och solen kom fram, men samtidigt vällde dom mörkgråa molnen in och hängde som tunga klumpar och uppmanade alla att gå in och ta skydd. Vi fick klart det vi ville i trädgården idag och egentligen är allt grovjobb klart, så nu är det det roliga kvar; småpillet och skörden. Nu kan vi nöjt krypa upp i soffan och invänta att stormen släpper loss.