att inte göra någonting.

Igår spenderade vi dagen inne, parkerade i soffan framför TVn eller datorn eller en bok. Under en filt och nära varandra. Och vi bara... var. Det var så skönt att inte ha något inplanerat eller känna att "åh-vi-måste-göra-något-bara-för-att-vi-är-lediga". Vi är experter på att hitta på saker som ska göras. Men igår, igår bestämde jag att vi skulle lära oss att inte göra någonting. Så vi sov länge (jag har fått en ovana att vakna runt 7 - arbetsskadad- så jag fick tvinga mej själv att somna om) och sedan gjorde jag en brunch med äggröra och egenpressad juice. Och sedan hände det inte så mycket mer mellan 12 och 18, när vi bestämde oss för att laga mat.
 
Åh jag älskar att laga mat ihop med mannen. Att ta hand om sina respektive uppgifter och smaka av ihop och småprata och trängas i det lilla köket vi har här. Och att få äta en middag som man har lagat ihop. Det blev basilikakryddad fläskfilé med rotfrukter och chilisås och soltorkade tomater. Så gott så vi åt för fyra. 
 
 
Och idag?
Idag gör vi nog om samma igen. Fast vi laddade upp med pannkaksfrukost istället.
Lite får man göra fast man egentligen inte gör någonting.
2
Emilia Trennsby

Sjukt fin blogg :) ♡

Svar: åh tack ska du ha :)
Stephanie Orlovsky

ɑ n n i k ɑ

Gott!