att ha haft en strålande dag.

Gårdagens storm och ösregn gav plats åt solen idag.
Jag vaknade av att solstrålarna försökte tränga sej igenom mörkläggningsgardinen i sovrummet, och då vet man att det kommer bli en strålande dag.
 
 
 
Och visst blev det så. 
Vi bara åkte och åkte och hade ingen lust att sluta, pisterna var fasta men ändå silkesmjuka och det var ljuvligt helt enkelt. Efter tre månader med konstant snöfall eller storm så kändes det som att vara i paradiset. 
 
 
På eftermiddagen tog jag ut Gutt också som blev så lycklig att han hoppade rakt upp i luften. En bit utanför längdskidsspåren finns en stor åker som förstås är täckt med snö nu, där släppte jag honom lös så han fick springa av sej ordentligt. Jag önskar att jag kunde få lite av hans energi, den verkar aldrig ta slut!
 
 
 
 När han börjar bli nöjd så hänger tungan långt utanför, så det gäller att passa på om man vill ta lite normala bilder :)
 
Så efter massa sol och en hel dag i backarna och en nöjd hund så avslutade vi kvällen med en fin stek, för att krydda den här dagen lite extra. Man får ta vara på sådana här strålande dagar.