att fortsätta matkoman.

 Det ser inte bättre ut. Jag verkar ha hamnat i en matkoma som inte vill ta slut. I helgen pannkakor, sedan kärlekskaka och idag; våfflor. Men idag är det ju befogat när det internationellt är våfflans dag. Då finns det inga bortförklaringar att spä på den där matkoman lite till.
 
 
Eftersom jag jobbade i butiken idag så fick jag vara våffelkärring och stå och mata våfflor ur ett rykande järn i vårt lilla kök. Det rymmer cirka en och en halv person, ett kylskåp och en kaffebryggare. Och så våffeljärnet då.
Så litet är det. 
 
 
Men nog blev det våfflor ändå, både på svenskt och på norskt vis. Alltså, norrmännen äter sina med sylt och rømme, en slags syrlig creme fraiche kan man säga. Mycket skumt tyckte jag och vispade tre deciliter vispgrädde som ingen förutom jag rörde under hela dagen.
 
Så det är vad jag har gjort idag. Stekt våfflor tills det låg en flottig hinna i det lilla köket och över hela mej och smaskat i mej tre deciliter grädde. Det är ju trots allt våfflans dag idag så då får man minsann spä på matkoman.