att omringas av en nyslagen äng.

Äntligen helg!
Det var så otroligt skönt att komma hem, hem till tystnaden och lugnet efter en hel vecka i stan. Säga vad man vill om mitt förflutna när jag höll igång och flängde på stan med kompisar, nu trivs jag som bäst i lugnet på landet. Här finns mitt andrum och den energi som jag behöver för att må bra.
 
 

Idag blev ängen runt vårt hus slagen så det luktar nyklippt gräs som bildar små strängar i ett vågigt mönster. Han var snäll nog att lämna ett hörn vid vårt potatisland, jag var rädd att solrosorna skulle stryka med ett tag men dom står så fint på sin plats.
 
 
Där i bakgrunden skymtar dom, bakom den enorma potatisen. Det tar sej!
 
 
Likaså spenaten. Den har blivit helt vild och slåss om minsta lilla plats som är ledig och tränger sej ut under fönsterkanterna. Snart får jag göra spenatpaj och fräscha sallader för att sålla ut lite.
 
 
Och här hänger ett fågelbad som jag knåpade ihop av ett loppisfynd, nämligen locket på en korg. I det ska jag sätta ett krukfat och sedan hoppas jag att alla småfåglar som bor runt Huset kommer dit. Det är ett av alla projekt som ska slutföras men just idag har jag ingen ork alls. Det får bli senaste avsnittet Pretty Little Liars och sedan ska jag packa inför vår lilla weekend som kommer spenderas på västkusten. Jag har planerat in en hel del roliga stopp och vi behöver komma iväg lite och äventyra, mannen och jag.
 
Fast just nu behöver jag en lugn kväll här i Huset, i tystnaden med en nyslagen äng precis utanför fönstret.