att väcka ett nytt litet liv.

När jag i vanlig ordning frossade bilder på Pinterest så kom jag över en anvisning hur man odlar ett avokadoträd. Och det var väldigt simpelt så jag tänkte att jag skulle testa, såhär i väntans tider på våren.
 
 
Man tar en avokadokärna, tvättar i ljummet vatten och placerar som jag gjort i ett glas med vatten som täcker halva kärnan. Den spetsiga delen ska peka uppåt. Sedan väntar man. Och byter vatten varje eller varannan dag. Efter två veckor pillar man bort det yttersta skalet som kommer fjälla lite och så planterar man i en kruka, även nu med halva kärnan synlig. 
 
 
Jag tänkte att det kunde vara kul att testa och följa utvecklingen. Dessvärre blir det nog ingen frukt på trädet, men vad gör det när man får ett eget avokadoträd och ett eget litet liv att ta hand om.