att vara samlade i stugan.

Nu är föräldrarna äntligen installerade och idag intog vi skidbackarna. Vi tjuvstartade i och för sig lite igår med en kälketur från toppen av stolliften, en aktivitet för oss anställda egentligen men som vanligt kunde jag prata till mej VIP-platser åt föräldrarna också. Så det blev ett race på små skrangliga snowracers som fick oväntad fart och helt plötsligt flög över gupp i backen. 
 
 
För min del var det första åkturen för säsongen. Merparten av tiden här spenderar jag ju åt att köra liften så att alla andra kan åka, då blir det inte mycket åkande för ens egen del.
 
 
Men idag var vi igång, skidorna svängde som dom ska och jag fick uppleva min lift från gästernas sida. Och nu ligger vi på rad i soffan här hemma med varsin dator i knät och känner att en större matkoma gör oss dåsiga. Mannen visar videoklipp på amerikaner som äter surströmming och pappa skrattar så att hela soffan skumpar.
 
Det har varit en fantastisk dag med skidor och många skratt. Det märks att familjen är samlad.