att vakna till solstrålar.

Imorse vaknade vi till spirande sol som skvallrade om att det kommer bli en varm dag idag med. Sommaren verkar äntligen ha tagit sej i kragen och levererar den värme och sol som vi behöver. Det blir så mycket enklare att kliva ur sängen på morgonen när man kan luta sej ut ur sovrumsfönstret och liksom ta på solstrålarna som dansar på huden. Och så smiter man ut i bara nattlinnet och känner gräset kittla under fötterna och allt pärlar sej av daggen. Så så vackert.
 
 
 
Måste bara visa ranunklerna som slagit ut och svajar med mörkrosa hattar av tusen lager siden. Nästa år ska jag plantera många många fler. Tänk er ett hav av sidenbollar som sticker upp här och där i rabatten.
 
 
Och så en gullig bild från igår. Jag som skulle packa och förbereda inför helgen blev övertalad av Glenn att ta en snabb powernap i sängen efter jobbet. 2,5 timme senare väcks jag av mannen som står och skrattar åt oss. Tokiga katt, han tycker om vårt sällskap.
 
Nu stundar några timmar till på jobbet innan jag beger mej hemåt för att packa det sista och sedan tar vi mini-semester, bara mannen och jag. Tills dess lever jag på solstrålarna som kittlade huden imorse.