att ha en tokig fredag.

Igår var en riktigt stressig dag på jobbet. En sådan där timmarna rusar förbi och det känns som att man inte får något gjort för att uppgifterna liksom ökar i mängd tills man blir galen. Så jag satt med glansiga ögon av utmattning i bilen hela vägen hem och tänkte att jag ska gräva ner mej så fort jag kommer innanför dörren. Pepp start på helgen liksom.
 
 
 Men så låg det två paket på vardagsrumsgolvet som mannen hade hämtat i Gränna. Ett litet och mjukt i frasigt papper med etiketter och signerat kort som gjorde att jag nästan började lipa av omtanken. Och så ett stort och platt i kartong med akta-det-är-ömtåligt-lappar i mängder på. Vad som fanns i? Ni får se lite senare idag. Men det fick mej att hoppa jämfota av glädje och jag kände en stunds materiell lycka som brusade i mej och plötsligt var jag väldigt pepp på helg och bjöd in Julia och Eric att spontangrilla. 
 
Så det blev en nästan magisk kväll till slut med vackra paket och vänner som kom över för att umgås och äta mat ihop. Tokiga fredag.