att vara omringad av lammungar.

Jag älskar får.

Jag vet inte varför, men jag älskar dom. Dom sprider något slags lugn och glädje på samma gång och fyller ut ett tomrum som jag inte visste fanns. Och vad passar väl då inte bättre än att besöka fårgården som ligger på andra sidan skogen? Dom har runt 100 får och massor av söta små lammungar som skuttar runt och är nyfikna.
 
 
 
 
Så söta att jag smälter! Hoppar rakt upp i luften och jagar varandra bakom sin mamma och ramlar omkull på dom långa benen. Och så ser det ut som att dom ler hela tiden tycker jag. Dessutom hade en liten shetlandsponny överraskat med att föla, så vi fick träffa en liten Astrid på rangliga ben och med fluffig pannlugg.
 
 
En lång stund pratade vi med ägarna och klappade på miniatyrponnysar och på hunden Boris som ville att jag skulle klia honom bakom öronen hela tiden och så tittade vi på alla fåren som betade nöjt på åkrarna.
Så ska vi ha det. Inte i lika stor omfattning, men jag vill ha egna får och hund och höns. Så i framtiden, det lovar jag er, då kommer jag också vara omringad av lammungar som skuttar runt så att det värmer själen.