att ha varit på bondgårdsbesök.

Så igår åkte vi på middag till skidpatrull-Sigrid. Vi fick en sightseeing i Voss först som är en lite större stad 3 mil från Myrkdalen. Hit brukar vi åka för att handla mat, men igår tog hon med oss till andra sidan stan och ut mot landet där hon växte upp som liten.
 
 
Hennes syskon driver familjegården och inne i ladugården fanns bland annat: 
 
 
Veckogamla kalvar med den mjukaste pälsen jag kännt. Den här lille var så kelig och ville buffa och slicka och bli kliad under hakan hela tiden.
 
 
Nyfikna får! Åh jag blev helt upprymd och klappade på alla. Många var höggravida och inom några dagar kommer det nog titta ut små ljuvliga lamm på rangliga ben.
 
 
 
Baggen var mest intresserad av att prata med mannen medan han höll koll på sina tackor.
 
 
Och så dom ljuvligaste kattungar jag någonsin sett. En månad gamla. Fjuniga, nyfikna små liv som var så svåra att inte stoppa ner i fickan och ta med hem. Speciellt mannen hade svårt att släppa den svarta.
 
 
Efter att ha haft famnen full av kattungar och klappat klart på fåren så åkte vi hem till Sigrid och åt riktigt god mat och pratade och skrattade och beundrade utsikten (se nedan, så sjukt fint!) tills det blev mörkt och det var dags att åka hem. Jag är så glad att vi fick komma ut till landet där vi hör hemma och träffa alla underbara djur.
Ett riktigt bondgårdsbesök var precis vad jag behövde!