Dag 17-22

Nu hade vi ju anlänt till Los Angeles, vår slutdestination. Vi hade 5 dagar att utnyttja, och i korta drag såg det ut såhär:

Onsdag: shoppade på Camarillo Outlet fram till kl 16, sedan åkte vi till Newport Beach för att möta upp bekanta till mannen och äta middag med dom på Balboa Island.

Torsdag: i stort sett en dag med biltema. Mannen ville besöka Foose Design och Socal Supertrucks. Vi besökte även Spectrum Outlet men köpte bara några Yankee Candles. Här åt vi på Ruby´s, helt klart dom godaste hamburgarna! Vi köpte även jaktkläder på Bass Pro Shop, en helt sjuk affär i 2 våningar med vattenfall, fiskar och uppstoppade djur och långa rader med prylar med det största utbudet jag sett. Tänk XXL fast 20 gånger större.

Fredag: här hade vi förflyttat oss till Hollywood och gick Walk of Fame på morgonen innan vi tog tunnelbanan till Universal Studios. Vi spenderade dagen från 11-18 där och hann med allting. Bästa var nog the Simpson-ride, där jag och en tjej jämte mej skrek ikapp och mannen höll på att bli döv, och Jurassic Park. Åh jösses vad vi skrattade där. Man får sitta i en flotte, och vi hamnade självklart längst fram. Ihop med två pensionärer haha. Man åker på en flod och plötsligt hoppade en dinosaurie upp och sprutade ner gubben så han var genomblöt. Sedan kom en lång uppförsbacke och vi hamnade i totalt mörker. Så kom en gigantisk 15 meter hög dinosaurie fram och vrålade och vi såg att vi befann oss vid kanten av ett stup, här skrek till och med mannen och jag tror att jag klämde sönder några nerver i hans arm medans vi föll 25 meter rakt ner i vattnet. Alltså jag har aldrig varit så blöt. Till och med trosorna var dyngsura. Och pensionärerna höll på att dö av skratt, så goa :)

Lördag: vi tog det lite lugnt på morgonen och åkte sedan upp till Hollywood-skylten innan vi fortsatte mot Santa Monica. Eftermiddagen spenderade vi på stranden och badade faktiskt. Tårna sa emot när jag stoppade dom i havet först men när man väl kom i var det riktigt skönt. Mannen hade kul i vågorna, men badvakten hade fullt sjå att hålla koll på folk som var för nära piren. Kul att dom fortfarande har sin Baywatch-outfit. På kvällen tog vi in på ett hotell på flygplatsen, det var mycket billigare än att sova mitt i smeten i stan. Det tog bara 20-25 minuter att köra mellan flygplatsen och Santa Monica så det tyckte vi var värt.

Söndag: efter en skön sovmorgon så drog vi oss till Santa Monica Pier igen, denna gång för att se solnedgången. Sedan gick vi längs med 3rd Street Promenade som är en shoppinggata i centrum. Här blev det en visit på Victoria´s Secret och Lush där mannen gick loss på tvål i lösvikt.

Måndag: avresedag! 3 veckor var till ända och det som återstod var att packa resväskorna och ta flyget hem. Eftersom det skulle avgå kl 18:15 så hade vi gott om tid att packa resväskorna ordentligt på parkeringen vid hotellet. Mannen skjutsade mej till flygplatsen först där vi lastade av allt bagage och sen körde han själv till hyrfirman. Sedan blev det lunch på flygplatsen och så var det dags att boarda flygplanet, den här gången i tid!