att visa lite vardagsrum.

Hujeda mej vilket väder vi bjuds på! Ena stunden så piskar regnat mot fönstren och vinden suger tag i Huset, andra så skiner solen och fåglarna kvittrar som om inget hänt. Det positiva är att rabatterna vattnas ordentligt efter en hittills torr vår och att man (måste) pyssla inne. Som att storstäda huset. Det kan man göra när det ösregnar.
 
 
Åke var inte nämnvärt intresserad av att gå utanför dörren idag, han har mest legat ihopkurad på soffan eller i sängen efter att jag bäddade rent. Myskatten.
 
 
Så när Huset hade fått sin skönhetsbehandling kom jag på att jag inte visat ordentliga bilder inifrån det förutom från sovrummet. Så idag får ni se vårt vardagsrum, eller en del av det i alla fall. Det är det största rummet vi har och är något av ett genomgångsrum. Man kliver in i hallen och då blickar man in i vardagsrummet. Bakom den bruna väggen ligger sovrummet och jämte det kontoret, där alla sådder trängs för tillfället. Till vänster finns köket och badrummet, och det är allt. Alldeles lagom för två personer och en Åke, trädgården är desto större och det är det som räknas.
 
 
Det mest udda vi har är den gröna spannmålsvågen, som är mannens guldklimp. Tanken är att den i framtiden kommer vara en del av en köksö i vårt egna hus, tror det kan bli riktigt fränt. Jämte den står en gammal tvättkommod från 1800-talet, den hämtade vi hos Per-Arne och Magdalena som driver Stuff and Mind. Vårt smultronställe som vi önskar hade funnits närmre, dom två är helt underbara och gör mej varm i hjärtat varje gång vi är där. Jag önskar att fler människor var som dom.
 
Som ni ser så har vi en salig blandning saker, det mesta har vi hittat på loppisar och second hand medan lyktorna och tavlan är nyproduktion. Vi har landat i vad som är vår stil och vi älskar alla möbler vi har, dom bär på sin historia och charm. Jag ska visa andra sidan av vardagsrummet nästa gång det är husesyn, där står två av mina absoluta favoriter (och Åkes).
1
Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

så fint ni har det och söt missen

Svar: Tack! :)
Stephanie Orlovsky