att summera år 2014.

Det har varit ett minst sagt händelserikt år.
Så mycket som jag har fått vara med om och som gjort att jag växt som person. Jag hade kunnat skriva en hel bok om det här året, men har valt ut några frågor och bilder som sammanfattar allt väldigt bra istället.
 
Beskriv året med tre ord.
 
Spännande, fartfyllt och fantastiskt.
 
Vart reste du?
 
 
 
I augusti åkte vi till Tjeckien för att vara med på ett bröllop och ta lite semester i Prag. Det var första gången för mannen och han fick träffa min mormor och lära sej lite mer om min bakgrund. 
 
 
 
Vår största resa skulle dock bli den efterlängtade USA-resan som vi hade planerat i ett halvår. I tre veckor bilade vi runt i Kalifornien och fick se och uppleva så mycket att det fortfarande snurrar i huvudet. Helt klart den bästa resan vi gjort!
 
 
Innan vi skulle åka till Norge för att jobba igen så bestämde sej jag, min syster och min mamma för att ta en tjejresa. Det blev en vecka i underbara Jordanien där vi kunde slappna av och ladda upp med sol och bad inför vintern.
 
Förutom dessa resor har jag och mannen gjort utflykter lite varstans och tagit vara på små spontanresor. Skönt att bryta vardagen liksom.
 
Vad såg du mest fram emot?
 
 
Att flytta ihop med mannen på riktigt, i Sverige. Att få bo på landet och inreda Torpet och odla och plantera. Och USA-resan. Det var nästan en dödlig längtan efter september.
 
Gjorde du något som du aldrig gjort förut?
 
 
Jag flyttade till ett annat land och jobbade med något helt nytt. Dessutom gjorde jag det ihop med mannen och flyttade alltså ihop med honom i samma veva. Men det gick ju finemang. 
 
Så man kan väl säga att jag flyttade hemifrån och bytte karriär haha.
 
Vilka datum kommer du alltid att minnas?
 
 
28 april - när vi kom hem från Norge och flyttade in i Torpet. Flyttade ihop på riktigt liksom.
15 september - början på USA-resan.
11 november - vår 2-årsdag.
 
 
Lärde du känna några nya människor?
 
 
 Ja. Bästa är Flisan. Min fina vän som gjorde sommaren så mycket bättre. 
Så klok och så omtänksam. Alla borde ha en Flisan.
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
 
 
 Jag tänker ta det lite lugnare, inte planera upp allt. Ta det lite som det kommer och framförallt göra sådant som jag vill. Tänka lite mer på mej själv. Och tillåta mej själv att njuta mer.
 
Planer för 2015?
 
 Att flytta hem till Sverige igen i slutet på april, förhoppningsvis i ett nytt hus som vi har tittat på. Och odla i massor. Sedan har jag en hel del små planer och idéer som jag hoppas få till. Och så ska jag och mannen ha riktigt roligt ihop <3
 
 
Njut av året som kommer. Det är lätt att stressa upp sej och jaga efter något som i slutänden inte är så viktigt. Sedan står man där och är efterklok. Ta hand om varandra och ha roligt under tiden, och låt oss tillsammans se till att 2015 blir ett magiskt år. 
 
Gott nytt år kära vänner!
1
Paulina

Gott nytt år! (:

Svar: Gott nytt år! :)
Stephanie Orlovsky