att ha inredningskliande fingrar.

 Nu har vi fått ett preliminärt inflyttningsdatum till vårt nya lilla hus. Den 11 maj står det, troligen, klart och väntar på oss. Förhoppningsvis kan vi hänga i trädgården från det att vi kommer hem till Sverige och börja smäcka upp odlingsbäddar och så fröer och plantera blommor så att det hinner ta sej så fort som möjligt.
 
Men inredningen, den får jag ha i huvudet så länge. Eller ja, jag klottrar och skissar på alla lediga pappersark som finns egentligen, ritar upp planlösningen som jag minns den från när vi var där på en liten visning och har det mesta klart för mej. Mycket har vi från tiden i Torpet, men en del behöver bytas ut och köpas nytt och en del ska målas om eller så bygger vi själva.

Jag älskar den naturliga inredningen, den som innehåller väderbitna träslag med sprickor och robusta korgar och solblekta mattor och linnetyger. Vitt, grått/blått och natur blir en fasligt fin kombination tycker jag, och kommer skapa en sådär drömsk tillvaro som välkomnar en ömt när man kommer hem.
 
 
Ser ni allt det vackra? Jag har en förkärlek till danska designers som Tine K, IB Laursen och Olsson&Jensen och allt hittade jag hos Homenord, en hemsida som jag av en slump hamnade på när jag var mitt uppe i ett hysteriskt internetsökande av inredning. Ni vet känslan när man planlöst vandrar runt på internet och inget fångar ens intresse på så lång tid att ögonen går i kors och man håller på att ge upp men så plötsligt hamnar man där, på sidan som har allt man drömt om. Oslagbart. Så sitter man där några timmar till och hummar och jämför färger och mäter upp mått med händerna och tvingar mannen att skicka blickar på datorskärmen med jämna mellanrum och så får han humma han också.
 
Så nu kan jag komplettera planlösningen i Huset med några vackra detaljer från mina favorit-danskar och förhoppningsvis lugna mina inredningskliande fingrar. Det är ju faktiskt bland det bästa jag vet, det här.