att se allt blomma ut på en gång.

 Har vi hoppat fram till juli möjligtvis?
 
Med tanke på vädret skulle man kunna tro det. 25 grader (minst!) och klarblå himmel i en veckas tid nu. Vid niotiden tycker Rocky redan att det är för varmt i solen och söker upp en sval gräsplätt där han sover hela dagen fram till fyra, med mat- och springpauser däremellan förstås. Åke smiter in i sovrummet efter sin morgonrunda och ligger på de svala linnelakanen och ser mycket nöjd ut där han ligger som en liten klick i den stora dubbelsängen. Och jag, jag anpassar mej efter djuren och står på benen, något gäspande, klockan sex och kör lite koppelträning med Rocky och leker med honom tills han nöjt drar sej undan för att samla energi till kvällen.
 
 
 
 Trädgården blommar ut i rekordfart i värmen, det händer något hela tiden. Inte förrens förra veckan slog den första tulpanen ut, och nu står dom flesta i full blom. Här ovan är Uncle Tom, den ser jag mest fram emot då den ska likna en pionblomma och pioner älskar jag ju gränslöst, det är ingen nyhet.
 
 
Och på tal om pioner, här är den vita Sherley Temple som planterades förra året. Den har redan sju knoppar och gör mej löjligt lycklig varje gång jag ser den parada med sina juveler. Bredvid står Sarah Bernhardt, inte fullt lika ståtlig eftersom hon hamnade lite för djupt ner i jorden. Och i växthuset står deras kompisar och väntar på att solen ska sluta steka så hett så att jag kan ge mej på att plantera om hela rabatten framför huset.
 
 
 
 Vid det lilla växthuset blommar penséerna för fullt. I år verkar jag mest ha fallit för de lila sorterna, det bryter så fint mot dom mörkgröna bladen. Det blir nog en favorit i repris. Till nästa år vill jag även hitta rokoko-penséer, snacka om romantik i litet format.
 
 
 
Körsbärsträden är så vackra med sina vita blomklasar och insekterna surrar som en orkester när dom mumsar i sej allt det goda som erbjuds. Jag hoppas innerligt att vädret håller i sej någorlunda och inte spelar oss ett spratt med frost eller annat roligt som förstör allt det vackra som äntligen visar upp sej.
 
Om inte annat så får man passa på att njuta ordentligt nu när allt blommar ut på en gång.