att se plantorna svämma över krukkanterna.

Tre lager färg senare så är stommen till växthuset klart. Nu väntar slipning och målning av alla fönster och sedan ska dom monteras fast, och vips så har vi vårt egna lilla växthus. Det blir bättre än vad jag vågade hoppas på, och kanske kan vi använda det som övervintringsväxthus. Det hade varit toppen!
 
 
Mina fröer växer så det knakar, jag blir lika förvånad och upphetsad varje gång jag tittar på dom. Solrosorna tar verkligen priset och höll på att svämma över krukkanterna idag, så jag gav mej på att försiktigt omplantera dom i större krukor.
 
 
Mina luktpioner skulle behöva planteras ut, dom har verkligen skjutit i höjden och knopparna börjar utvecklas. Som jag längtar tills dom slår ut sina silkeslena blad och man kan gräva ner näsan i dom och njuta av doften.
 
 
Igår var vi också och hälsade på våra vänner Elin och John. Dom är fantastiskt duktiga på att odla och kommer sälja plantor på en marknad i Ödeshög den 16 maj, åk dit om ni vill köpa fina grönsaksplantor, kryddor och perenner. Själv fick jag plötsligt med mej en kasse med tomatplantor, timjan, basilika och palettblad (mannens favorit) som Elin tyckte att vi skulle ha. Så snällt! Hon skriver på bloggen här.
 
 
 
Så det är vad som har hänt. Växthuset tar form och färg och solrosorna svämmar över krukkanterna.
Det tar sej!