att ha några pärlor i badrumsskåpet.

När vi var i USA kände jag för att testa några nya hudvårdsprodukter. Jag älskar allt som har med peeling och skrubb att göra, och helst ska det ju lukta så där gott att man nästan börjar dreggla när man öppnar burken. Och efter några månader nu känns dom här produkterna så självklara!
 
 
I San Francisco finns en gullig butik som heter Laline. Här fick jag med mej en skrubb till kroppen som både skrubbar bort allt som ska bort och återfuktar på samma gång. Den lämnar en lite oljig hinna efter sej och torkar alltså inte ut huden som en del skrubbar kan göra. Helt magisk, och luktar körsbärsblommor. Den använder jag i duschen en gång i veckan ungefär, och avslutar sedan med Body Milken i samma doft.
 
 
Till ansiktet har jag hittat två ansiktsmasker som också är i klass för sej. Dom kommer från Skinfood, ett koreanskt märke som är väldigt populärt i USA och Asien. I burken finns en Sesammask som blir varm när man masserar in den och får igång blodcirkulationen ordentligt.
 
 
Och så en riktig höjdare som jag testade igår; svart sockermask. Den rengjorde verkligen på djupet och luktade fräsch citrus och lämnade huden riktigt len och liksom... pigg? Och den balanserade upp så pass bra att huden känns lika fräsch nu, ett dygn senare.
 
 
 Jag tycker att det är så kul att hitta lite annorlunda produkter som ger resultat efter första användningen. Dom är väldigt dryga och ska hålla i minst ett år vid daglig användning. Då får man valuta för pengarna, och så luktar dom ju så gott med. Dom är verkligen mina pärlor i badrumsskåpet!