att göra framsteg i trädgården.

Hej på er. Har ni haft en bra midsommar?
Mannen och jag var iväg på fredagskvällen hos några vänner och sedan njöt vi av en hel dag i trädgården igår. Vädret var ju fantastiskt! Solen låg på och vinden fläktade bara en aning så det var varmt nog att gå runt i t-shirt. Så skönt. Och så fick vi massa energi att slutföra några projekt i trädgården.
 
 
Solrosorna har kommit på sin plats, så nu har vi en slags avslutning på potatislandet. Nu hoppas jag att dom fortsätter växa till sej så att vi har en vägg av vippande solrosor med solgula huvuden snart.
 


Och titta här! Små tomatbebisar. Dom verkar ha slått ut över en natt i växthuset. Denna planta fick vi av Elin så den är stor nu, mina egna växer på bra men har inte kommit i närheten av den här storleken.
 

Och så har jag fått lite ordning och reda vid planteringsbordet med en hängare för alla redskap.


Den nya klematisen hamnade i en stor korg med färgglada blommor och pryder, tillfälligt, entrén. Här ska en balja med ljusblåa luktärter stå sedan.
 
 
 
Odlingsdelen är nästan nästan klar nu. Jag fick ut luktärterna i baljorna och mannens palettblad hamnade i träspannen. Eftersom allt är så fyrkantigt i grunden så mjukade jag upp med några runda former, det gjorde stor skillnad. Några saker till ska fixas och sedan är vi klara här och ska bara sitta och njuta och skörda.
 
 
Tre sorters palletblad. Så färgglada och häftiga att arrangera med. Mannens favoritväxt helt klart.
 
 
Uppe vid huset har vi ju två rutor för blommor, här står luktpioner och fingerborgsblommor, och ranunklerna och dahliorna börjar växa. Och i mitten står nu luktärter och utgör ett centrum av vällukt.

Så ja, vi gör små framsteg hela tiden. Det är så härligt att se hur trädgården formar sej.