att visa upp Prag.

Var ska jag börja? 
 
Jag tror inte jag känner för att skriva en novell om allt som hänt under tiden som jag varit frånvarande här. Jag jagas lite av bilder som jag inte visat upp från vår semester, som jag vet att många väntar på och så även jag. 
 
Men här kommer dom. Och jag ska förbereda ett sista inlägg från resan, dom på mej och mannen i festkläder på bröllopet. Sedan, sedan blir allt som vanligt igen. Jag ska berätta mer snart, väldigt snart.
 
 
 
Vi började med att gå förbi John Lennons vägg och kärleksbron påväg mot Gamla stan. Vad är väl bättre än att börja en dag i kärlekens tecken?
 
 
 
 
Här ser ni den berömda Karlsbron samt slottet.
 
 
 
 
Precis innan kärnan i Gamla stan finns det här lilla torget där man kan köpa frukt, choklad och souvenirer.
 
 
 
Vid detta klocktorn ska man helst befinna sej vid en heltimme. Då spelar nämligen klockorna och tornets små dockor kommer ut och dansar.
 
 
Nedan är en bild på stadens smalaste gata. Den är så smal att den är utrustad med trafikljus.
 
 
 
Till övre delen av stan och slottet kan man antingen gå eller åka gondol. Här uppe finns ett högt utkikstorn där man får en fin utsikt över hela Prag.
 
 
 
Om man går till slottet får man dock också en fin utsikt.
 
 
 
Dom här utsmyckningarna får mej att tänka på Disneys version av Notre Dame.
 
 
 
 
 
 
 
Tillbaka på Karlsbron igen stötte vi på denna kvartett. Jag tror vi stod där i ungefär en halvtimme. Det är ofta musiker som spelar på bron men den här gruppen var verkligen samspelt, underhållande och så är jag ju lite partisk för instrumentet...
 
 
Ett upplyst Prag på kvällen.
 
Vi hade tur som var här en dag när det inte var så många turister som jag vet att det kan vara i Prag. Ibland är det så tjockt på bron att det är omöjligt att ta sig fram. Vi var här en torsdag, men man kan ju aldrig i förväg veta hur turisttätt det kommer vara. 
 
Hur som helst så kan jag rekommendera att åka hit för er som inte varit här. Det är lätt att hitta, det finns mycket att titta på och det är billigt i restaurangerna. Bra tid att åka är nog på våren, i maj. Då är det inte så varmt och allt blommar i stan. Men vi var här i augusti denna gång och det funkade fint det med.
1
Susanna Maria J

Så vackra bilder <3