att smaka på hösten.

Den är här.
 
Den bullriga, mystiska hösten som alltid verkar överraska en med sina väderomslag.
 
Och snabbt kom den. Från en dag till en annan byttes medelhavsvärme mot regn och vind som böjer alla trädgrenar. Igår hade jag faktiskt gummistövlar som jag nästan hade glömt är löjligt praktiska. Jag kunde trampa genom alla vattenpölar ju! Och så hade jag det stora paraplyet och brydde mej alltså inte nämnvärt om det ruggiga vädret. Hösten är ju rätt fin ändå.
 
 
 Med mysväder som slår allt, man tvingas nästan att tända brasan och dricka te ur stora muggar och bara prata om allt och inget. Sådant som man inte hinner med annars. Men när vädret är lite ruggigt, då är det tillåtet att sakta ner på tempot och njuta lite mer.
 
Och det är ett bra tillfälle att släpa med mannen på loppisar! Vi var på en loppisrunda i söndags när regnet smattrade mot bilrutan och gjorde faktiskt några fina fynd. Jag skriver mer om det ikväll.
 
Dessutom längtar jag tills vi båda kan trä på oss gummistövlar och bege oss ut i skogen för lite svampjakt. Förra hösten var väldigt torr hos oss och vi gjorde inga större fynd, men i år hoppas vi på bättre tur.
 
Ja hösten är vacker på många sätt.